Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Du är inte trasig!

Av adina andersson - 22 mars 2014 19:23


Jag bara älskar den här låten. Gamal men bra, som sakt så har inte låtar utångsdatum. Den tilltalar mig. Människor kan inte bestämma hur dom ser ut, man födds som man är och jag tycker man ska vara stolt, det är ändå dina föräldrar som gjort dig. Att bli kallad att man ser ut som grejer ska man inte ta åt, man ska vara stolt att man blev den man blev. Jag tror många har blivit kallad något taskigt, mer än vad vi faktiskt vet och jag tror ännu fler kallar andra för saker och inte tänker sig för, att man själv kanske inte heller har det finaste utseende, men vadå är det inte personligheten som räknas? Man ska aldrig jämföra sig med andra, även fast vi alla gör det dagligen. Men man ska tänka positivt, att det finns någon som kanske tycker att just du har det utseende alla vill ha. Just vi tjejer är ju mycket med utseende, och jag tycker vi gör till oss för mycket. Varför göra till sig med smink? Varför inte bara vara naturliga? När man festar förstår jag att man gör sig snygg, men gör du det till vardags också så ser man ingen skillnad, du ser alltid likadan ut, alltid till sig, alltid fixad.

Jag kände en tjej som alltid sminkade sig extremt, foundation, puder, hur mycket maskara som helst. När man sen såg henne utan smink så såg man inte att det var hon. 


Kände att jag hoppade från ämnet lite, grejen är att jag tycker inte att man ska säga till någon att den är ful eller peka ut grejer som är fel på en.

Jag kan ta ett exempel, när jag gick på odlarna så var även jag en av dom som faktiskt blev utpeckad. Kanske inte lika allvarligt som andra, men jag hade vissa som smsade att mina öron var stora, och grejen är att jag själv sakt det till dom så dom visste att just det var känsligt för mig. Även mina ögonbryn var ett roligt ämne tydligen, men vet ni vad? Jag bryr mig inte, efter det så började jag för första gången att ha tofs, det var något jag verkligen inte klarade av att ha pågrund av mina öron. Men idag är jag så glad att jag ser ut som jag gör, pågrund av allt det så vart jag starkare, jag älskar att vissa upp mina öron, det är inget fel på dom, jag skäms inte längre. Och mina ögonbryn? Dom är speciella för mig, dom är annorlunda. Jag noppar dom inte ens, dom ser ut som dom gör och det är på grund av mina föräldrar!


Så alla, ni är inte trasiga!   

 
 
Ingen bild

.

23 mars 2014 19:24

Saknar dig. Saknar oss som vi var förut.
Du var min bästaste bästa vän..

 
Ingen bild

adinaandersson

24 mars 2014 12:13

Vem är du? :)

 
Ingen bild

.

24 mars 2014 18:25

En gammal vän

 
Ingen bild

adinaandersson

24 mars 2014 22:00

Tell me? (: eller någon ledtråd?

 
Ingen bild

.

24 mars 2014 22:29

Vi var alltid med varann.

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 01:20

Kan kanske ha en aning, help me! Hur länge sen? Eller nått vi gjort :)?

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 02:13

Är vi vänner än idag eller är vi inte med varann alls?

 
Ingen bild

.

25 mars 2014 10:55

Vi är aldrig

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 13:00

Jag kanske saknar dig också, men svårt att veta när jag inte vet haha :(

 
Ingen bild

.

25 mars 2014 13:15

Det vet jag inte om du gör.
Vi gick på samma skola för flera år sedan..
Vi var bästavänner iallafall

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 14:01

Har du mitt nummer? Facebook? Hör av dig isåfall :)

 
Ingen bild

.

25 mars 2014 14:02

Har inget av det.. Om ja säger röd och rosa hårfärg kanske du fattar

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 16:11

Om du menar håret så vet jag nog. Vill du snacka så skriv i pm på Facebook! :) saknar dig också

 
Ingen bild

.

25 mars 2014 16:40

Hittar inte din Facebook :(

 
Ingen bild

adinaandersson

25 mars 2014 16:50

Heter adde andersson :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adina andersson - 8 augusti 2014 22:40

Skaffat en ny blogg, igen!!   http://www.nattstad.se/adinaandersson ...

Av adina andersson - 4 augusti 2014 23:09


Vaknade ganska sent idag, sov dåligt inatt så inte så konstigt kanske. När jag väl vaknade gick jag upp och åt lite sen packade väskan och åkte ut med båten med Niklas, Erica och vovvarna. Åkte till en holme och badade, fyfan vad kallt det var, sjukt...

Av adina andersson - 4 augusti 2014 23:02

Glömde helt bort att blogga när vi var ute med båten, eller jag glömde det faktiskt inte, hade börjat skriva ett inlägg men kom annat i mellan så glömde publicera det.. Jaja. Tänkte lägga upp lite bilder som jag tog med telefonen nu. Sen har jag bild...

Av adina andersson - 2 augusti 2014 17:21

Är verkligen sjukt dålig på att blogga.. Usch. Men ska försöka bli bättre! Igår städade jag hela mitt rum och möblerade om, älskar verkligen att möblera om så det blir nytt och fint. Dessvärre så är mitt rum nästan ett förråd med tanke på att jag int...

Av adina andersson - 25 juli 2014 00:29


Vid 11 imorse kom Maja och käkade frukost hemma hos mig sen rörde vi oss ut till barva för att hon skulle hämta bikini, sen åkte vi till hennes morbror i kjula och la oss i solen och badade i deras pool. Riktigt underbart, och sjukt varmt, man var tv...

Presentation


Heter Adina Andersson och är 19 år. Hoppat av skolan och bor hos min pojkvän Niklas. Bloggar om vardagen och lite allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards